Polityka Prywatności
Informacje ogólne
Niniejsza polityka prywatności i cookies zawiera informacje ogólne dotyczące przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających lub korzystających z usług, określa, w jaki sposób i w jakim zakresie przetwarzane są dane użytkowników, do jakich celów wykorzystywane są te dane, komu są udostępniane i jak są chronione.
Jednocześnie polityka prywatności i cookies stanowi realizację celu informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (zwanego dalej „RODO”).
Polityka prywatności i cookies OPTOPOL Technology Sp. z o.o. opiera się na następujących przepisach:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochroniedanych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) – zwane inaczej „RODO”
- ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 643 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 123 zpóżn. zm.)
Administrator Danych
Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu art. 4 pkt. 7 oraz art. 24 RODO jest spółka OPTOPOL Technology Sp. z o.o.
OPTOPOL Technology Sp. z o.o. dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających stronę internetową https://medik8.pl/
Zasady przetwarzania danych
Najważniejsze realizowane przez nas zasady:
- Zasada minimalizacji danych – zbieramy dane osobowe jedynie w minimalnym zakresie,niezbędnym do realizacji celów, dla których są zbierane.
- Jasno określamy cele zbierania danych osobowych mające oparcie w przepisach prawa – nieprzetwarzamy danych w sposób niezgodny z tymi celami.
- Realizujemy prawo użytkownika do dostępu do jego danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Realizujemy zasadę ograniczenia przechowywania danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, jedynie do okresu niezbędnego dla realizacji celów, dla których są zbierane.
- Dbamy o aktualność i poprawność danych osobowych Użytkowników i niezwłocznie reagujemy na każde wnioski o sprostowanie czy aktualizację danych.
- Chronimy dane osobowe użytkownika przed utratą, dostępem osób niepowołanych, przypadkową utratą lub zmianą oraz innymi bezprawnymi formami przetwarzania.
- Udostępniamy dane innym podmiotom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Realizujemy prawa Użytkowników do usunięcia danych osobowych, wycofania zgody, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, prawa wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawa do niepodleganiu decyzjom opartym wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu.
Nasza strona internetowa pozyskuje informacje o odwiedzających i ich zachowaniu w następujący sposób:
- Poprzez informacje wprowadzone dobrowolnie w formularzu kontaktowym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. F RODO.
- Poprzez zapisywanie na urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. „ciasteczka”) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. F RODO.
- Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostującego stronę internetową na podstawie art. 6 ust. 1 lit. F RODO.
- Poprzez formularz rejestracji konta na podstawie art. 6 ust. 1 lit. A, B, C, F RODO.
- Poprzez formularz zamówienia bez rejestracji konta na podstawie art. 6 ust. 1 lit. B, C, F RODO.
- Poprzez formularz zgody na otrzymywanie newslettera na podstawie art. 6 ust. 1 lit. A RODO.
Informacje w formularzach
- OPTOPOL Technology Sp. z o.o. zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika strony internetowej, jednak bez ich podania może nie być możliwe korzystanie ze strony internetowej w zakresie funkcjonalności, które tego wymagają tzn. obsłużenia zapytania, zgłoszenia, założenia konta.
- OPTOPOL Technology Sp. z o.o. może zapisać automatycznie informacje o parametrach połączenia użytkownika (data i godzina połączenia, adres IP urządzenia końcowego).
- W przypadku skorzystania z usługi formularza kontaktowego, Użytkownik podaje swoje dane osobowe w postaci imienia, adresu e-mail.
- W przypadku formularza składania zamówienia bez rejestracji konta Użytkownik podaje imię, nazwisko, opcjonalnie nazwę firmy, adres wysyłki (ulica, kod pocztowy, miasto), numer telefonu, adres mailowy. W przypadku formularza rejestracji konta Użytkownik podaje adres mailowy, hasło, adres wysyłki, imię, nazwisko, nazwę użytkownika)
- W przypadku klauzuli zgody na newsletter Użytkownik podaje adres e-mail. Dane podane w formularzu kontaktowym są przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie/zapytanie złożone za pomocą tego formularza. W przypadku formularza logowania do konta dane przetwarzane są w celu rejestracji konta w serwisie, złożenia zamówienia, obsługi zamówienia. W przypadku zamówienia bez rejestracji konta dane przetwarzane są w celu obsługi zamówienia. W przypadku zgody na newsletter celem jest dostarczenie newslettera.
Informacja o plikach cookies
- Strona internetowa korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym odwiedzającego i przeznaczone do ułatwienia korzystania ze strony internetowej. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas zapisania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym odwiedzającego pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator hostujący stronę internetową OPTOPOL Technology Sp. z o.o.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- Do tworzenia statystyk odwiedzających.
- Utrzymania sesji odwiedzającego.
- Określania profilu odwiedzającego.
- Zapisania preferowanych ustawień odwiedzającego (np.: ustawienia językowe).
- W ramach strony internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym odwiedzającego do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym odwiedzającego przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez odwiedzjącego.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym. Odwiedzający mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
- Klient może nie wyrazić zgody na przetwarzanie plików cookies nie akceptując zgody na ich przetwarzanie wyświetlającej się na stronie (może to spowodować niepoprawne działanie serwisu).
Zarządzanie plikami cookies
- Jeśli odwiedzający nie chce korzystać z plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Klienta może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z strony internetowej.
- W celu udzielenia wsparcia w zakresie zarządzania ustawieniami cookies zamieszczamy przykładowe opisy dla poniższych przeglądarek internetowych w zakresie zmiany ustawień cookies. Zapoznaj się z nimi i postępuj zgodnie z instrukcjami:
- Google Chrome (https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl)
- Firefox (https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek)
- Microsoft Edge (https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history)
- Internet Explorer (https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies)
- Safari (https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac)
- Safari (iOS) (https://support.apple.com/pl-pl/HT201265)
- Opera (https://help.opera.com/pl/latest/security-and-privacy/)
Logi serwera
- Informacje o niektórych zachowaniach Klientów podlegają logowaniu na serwerze hostującym stronę internetową.
- Dane te są wykorzystywane w celu administrowania stroną internetową, sporządzania statystyk oraz w celu zapewnienia sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
- Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
- Czas nadejścia zlecenia lub zapytania do strony WWW,
- Czas wysłania odpowiedzi przez serwer WWW,
- Nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- Informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- Adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Klienta (referer link) – w przypadku, gdy przejście do strony internetowej o nastąpiło przez odnośnik,
- Informacje o przeglądarce odwiedzającego,
- Informacje o adresie IP odwiedzającego.
- Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony – w rozumieniu przepisów prawa są anonimowe.
- Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
Odbiorcy danych
- Dane mogą być przetwarzane przez pracowników i współpracowników OPTOPOL Technology Sp. z o.o. z ograniczoną odpowiedzialnością, jako „osoby odpowiedzialne za przetwarzanie”, które na podstawie bezpośredniego upoważnienia ze strony Administratora lub Podmiotu przetwarzającego mają prawo przetwarzać dane osobowe zgodnie z art. 4.10 i 4.29 RODO.
- Dane mogą być również przetwarzane przez zaufane podmioty świadczące dla Spółki usługi techniczne i organizacyjne w oparciu o zawarte umowy powierzenia lub inne instrumenty prawne dopuszczone prawem UE.
- Administrator może ponadto udostępnić dane innym odbiorcom wyłącznie na żądanie podmiotów do tego uprawnionych przez prawo lub kiedy będzie to niezbędne do realizacji wykazanych i prawne uzasadnionych celów administratora lub strony trzeciej.
Zabezpieczenie danych osobowych
- OPTOPOL Technology Sp. z o.o. dba o bezpieczeństwo danych osobowych Klientów, dlatego wszędzie tam, gdzie wymagane jest podawanie danych osobowych, połączenie między Klientem a serwerem jest szyfrowane. Dzięki temu Klienci nie muszą się martwić, że dane przesyłane z lub do serwera zostaną przez kogoś podejrzane, przechwycone i wykorzystane.
- Administratorem danych osobowych jest OPTOPOL Technology Sp. z o.o., ul. Żabia 42, 42-400 Zawiercie. W zakresie danych osobowych można kontaktować się pod adresem: biuro@optopol.com.pl
- Dane osobowe zostały przekazane świadomie i dobrowolnie oraz będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie/zapytanie złożone za pomocą formularzy.
- Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych, poza podwykonawcami naszych usług informatycznych w celach utrzymania systemu.
Prawa Użytkownika
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) OPTOPOL Technology Sp. z o.o. zapewnia Klientom swobodny dostęp do danych osobowych, ich zmianę, zapomnienie, poprawianie, ograniczenie przetwarzania.
- Dostęp, zmiana, poprawianie, usuwanie, ograniczanie przetwarzania czy wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych może być dokonywane w dowolnym czasie poprzez wysłanie zgłoszenia na adres biuro@optopol.com.pl
- Wszelkie informacje odnośnie dostępu, zmiany, poprawiania, usuwania uzyskają Państwo kontaktując się z naszą firmą mailowo na adres biuro@optopol.com.pl
- W razie jakichkolwiek pytań odnośnie przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem biuro@optopol.com.pl
Wniesienie skargi
- Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. W przypadku Polski jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Przekazanie danych osobowych do państw trzecich
- Gromadzone i przetwarzane dane mogą zostać przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy do niezależnych dostawców usług informatycznych lub usług przechowywania danych.
- Dane są przekazywane wyłącznie zgodnie z przepisami o ochronie danych oraz pod warunkiem zapewnienia właściwego zabezpieczenia danych oraz środków przekazu, na przykład na podstawie umowy o przekazie danych w oparciu o klauzule umowne przyjęte przez Komisję Europejską w odniesieniu do przekazywania danych osobowych przez administratorów danych w EOG administratorom danych i podmiotom przetwarzającym w systemach prawnych nieposiadających odpowiednich przepisów o ochronie danych lub w oparciu o porozumienia w sprawie ochrony prywatności (Privacy Shield) dotyczącego przekazywania danych osobowych przez podmioty w UE do podmiotów w Stanach Zjednoczonych lub równorzędnej umowy w innych systemach prawnych, lub przekazywanie danych do kraju, w przypadku, którego Komisja Europejska ustaliła, że prawnie przewidziany poziom ochrony danych w tym kraju jest odpowiedni, lub w przypadku, gdy konieczne jest zawarcie lub wykonanie umowy z stroną trzecią i dla celów takiej umowy przekazanie danych leży w interesie osoby, której dane dotyczą. W pozostałych przypadkach dopuszczalne jest ponadto przekazanie danych, gdy osoba, której dane dotyczą, wyraziła na to zgodę.
Okres przetwarzania danych
- Wszystkie dane osobowe są gromadzone w sposób zgodny z prawem, w wykazanych celach przy zachowaniu zasad niezbędności.
- Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z zasadą proporcjonalności w taki sposób, by umożliwić identyfikację osoby, której dane dotyczą, oraz do czasu zrealizowania celów przetwarzania.
Wtyczki mediów społecznościowych
- Niniejsza strona internetowa może zawierać wtyczki do niektórych platform mediów społecznościowych. Wtyczki mediów społecznościowych to specjalne narzędzia umożliwiające wbudowanie funkcji platform mediów społecznościowych bezpośrednio na stronie.
- Tego typu wtyczki oznaczone są odpowiednim logo każdej platformy mediów społecznościowych.
- W momencie odwiedzenia naszej strony i skorzystania z wtyczki informacje są przekazywane przez przeglądarkę bezpośrednio na platformę mediów społecznościowych, która je zapamiętuje i przetwarza.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na temat celów, rodzaju i metod gromadzenia, przetwarzania i przechowywania danych osobowych przez media społecznościowe oraz informacji na temat sposobu korzystania z przysługujących Państwu praw, prosimy zapoznać się z polityką prywatności odpowiedniej platformy mediów społecznościowych.